Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Wednesday, November 12, 2008

Analisis laman web 6-10

6. http://www.almanhaj.or.id/content/2169/slash/0

7. http://kajianmuslim.wordpress.com/2008/02/02/pengertian-dan-penjelasan-shalat-sunat-tahajud-dhuha-istikhoroh-tasbih-taubat-hajat-safar/

* Ulasan laman web:-
Penampilannya menarik. Namun hanya menjelaskan pengertian taubat semata-mata. Maklumat berkenaan definisi taubat boleh didapat di laman ini. Tetapi, untuk mendapatkan maklumat yang lebih lanjut berkenaan tajuk taubat, pelawat perlu meneroka laman web lain yang memeberi penjelasan dan kupasan yang lebih mendalam berkenaan tajuk taubat ini.

8. http://www.dtjakarta.or.id/content/view/203/33/


9. http://www.nil-ezam.net/v2/t4m24.htm

* Ulasan laman web:-
Laman ini dibangunkan untuk mengetengahkan sukatan pelajaran yang perlu difahami oleh warga pendidik terutamanya berkenaan pengajaran mengikut aras. Laman ini tidak menepati ciri mendalam, luas, adil dan hikmah. Tetapi, bagi guru novis, maklumat ini amat diperlukan.

10. http://www.haryobayu.web.id/bayu_download/Shalat_taubat_dan_bimbingannya.pdf


* Ulasan laman web:-
Tidak menepati kriteria mendalam, luas dan adil. Penampilan yang bersahaja dalam format pdf memudahkan proses muat turun oleh pengunjung. Perlu penambahbaikan dari segi penampilan agar menarik minat pembaca seterusnya ilmu yang ingin dikongsikan dapat disebar dan dimanfaatkan.

0 comments: